Şcoala moto AMI a participat alături de Asociaţia Moto Începători şi prietenii de la Just Motors la cursul teoretic de mecanica moto.
Atât elevii şi începătorii, cât şi avansaţii, au aflat alături de Asociaţia Moto Începători aspecte de mecanica esenţiale care au îmbunătăţit cu siguranţă comunicarea om-motocicetă.
Partenerii de la Just Motors, cel mai nou dealership moto din Bucureşti, ne-au fost gazdă weekend-ul ce a trecut şi ne-au oferit informaţii şi sfaturi legate de mecanica motocicletei.
Pe scurt, am învăţat:
– Ce trebuie să conţină trusa de scule: şurubelniţă (în cruce şi dreaptă), chei, patent, siguranţe, cheie de bujii, inbusuri.
– Tot ce trebuie să ştim despre şoc: este pe partea stângă şi ajută la pornirea motorului la rece, dând mai multă benzină. Acesta trebuie să rămână tras până la încălzirea motorului (50-60 grade).
– Probleme privind şocul: dacă turăm motorul cu şocul tras, putem cauza defecţiuni majore la motor sau se poate îneca motorul. Dacă plecăm cu şocul tras, creşte consumul de benzină.
– Despre ambreiaj putem vorbi o zi întreagă, dar s-au discutat următoarele aspecte: ambreiajul umed lucrează în ulei, în interiorul motorului. Avantajul constă într-o cuplare mai fină şi o fiabilitate mai ridicată. Ambreiajul uscat lucrează în exteriorul motorului, iar principalul dezavantaj al acestuia este că are uzuri mari.
– Acceleraţia măreşte debitul de aer şi, proporţional, debitul de benzină. Dacă motorul nu mai accelerează deloc, poate fi rupt cablul. Dacă acceleraţia revine greoi, poate fi pris cablul.
– Cutia de viteze este nesincronizată. Se recomandă folosirea ambreiajului la schimbarea treptelor de viteză.
– Transmisia poate fi pe cardan sau pe lanţ. Motocicletele cu transmisie prin cardan au diferenţial, căruia i se schimbă uleiul periodic. Lanţul, pe de altă parte, se curăţă, se unge şi se reglează periodic. Kitul complet (pinioane şi lanţ) se schimbă când se văd dinţii ascuţiţi.
– Robinetul de benzină se află în partea stângă, sub rezervor. Acesta deschide sau închide debitul de benzină din rezervor către carburator.
– Uleiul nu trebuie să ajungă niciodată sub nivelul minim. Schimbul acestuia se face în funcţie de kilometri, motor şi stil de pilotaj.
– Filtrul este obligatoriu să se schimbe la schimbarea uleiului.
De asemenea, prietenii de la Just Motors au răspuns tuturor întrebărilor adresate de participanţi, abordând subiectul de la motocicletă ca ansamblu, până la cel mai mic detaliu de întreţinere.
Dacă vrei să afli mai multe sau să te perfecţionezi, te aşteptăm alături de noi la următoarele cursuri alături de Asociaţia Moto Începători. Până atunci, Şcoala Moto AMI îţi urează asfalt uscat!
Cuvinte relevante: mecanica, mecanica moto, curs moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.