Inceputul sezonului moto – bucurii si riscuri

Asociatia Moto Incepatori organizeaza cursuri de conducere preventiva impreuna cu Scoala Moto AMI si Brigada Rutiera de Politie Bucuresti.

Inceputul sezonului moto

Joi, 30 Martie, ora 17:30, ne intalnim in spatiul Verde al scolii AMI din Poligonul Moto Electronicii.
Accesul este gratuit, fara limita de locuri. Te primim si daca intarzii.
Atentie! Nu puteti intra cu masina / motocicleta in poligon. Se parcheaza langa intrare.

Este important sa stii ce ai de facut pentru a merge in siguranta la inceputul sezonului moto.

Reprezentantul Politiei Rutiere Bucuresti, Comisar Sef Ovidiu Munteanu impreuna cu Instructorii scolii AMI vor explica si vor detalia aspectele legale si norme de siguranta pentru conducerea pe drumurile publice a motocicletelor si masinilor.
Poti adresa intrebari cu privire la legislatia rutiera in vigoare si vei primit lamuriri asupra multor aspecte legale si generale cu privire la conducerea motocicletelor pe drumurile publice.

Link catre eveniment Facebook

Inceputul sezonului moto 2023 - scoala moto ami

Cuvinte relevante: sezon moto, politia rutiera, brigada de politie rutiera, conducere preventiva, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.

Penalizari examen moto in poligon 2023

Penalizari examen moto in poligon - scoala moto AMI

Penalizari examen moto in poligon 2023

Vezi mai jos lista cu penalizari examen moto in poligon 2023. Găsești în tabel fiecare greșeală la proba practică de poligon pentru categoriile A1, A2, A.

Proba practică de conducere a motocicletei în poligon este promovată de candidaţii care parcurg traseul în cel mult 3:30 minute si nu cumuleaza mai mult de 15 puncte de penalizare.

Pregatirea şi verificarea tehnică a motocicletei

Acestea sunt făcute înainte de începerea probei practice și nu fac parte din timpul de efectuare de 3:30 min.

Penalizari examen moto

Puncte aplicate

– utilizarea echipamentului de protecţie: mănuşi, cizme, îmbrăcăminte şi cască de protecţie 3
– verificarea stării anvelopelor şi a comutatorului de oprire în caz de urgenţă 3
– verificarea, prin intermediul aparaturii de bord sau comenzilor vehiculului,
funcţionalitatea direcţiei, frânei, transmisiei, instalaţiei de ungere/răcire, luminilor, semnalizării, catadioptrilor şi avertizorului sonor.
3

MANEVRE ÎN POLIGON

Penalizari examen moto

Puncte aplicate

– aşezarea/coborârea motocicletei pe/de pe suportul de sprijin/cric şi deplasarea mergând pe lângă vehicul fără ajutorul motorului (motorul oprit, cheia va fi în poziția Off) 3
– pornirea motorului şi demararea uşoară fără bruscarea motocicletei 3
– accelerarea progresivă, menţinerea direcţiei de mers, inclusiv la schimbarea vitezelor 5
– poziţia pe motocicletă, tehnica menţinerii direcţiei, echilibrul permanent (fără sprijinirea picioarelor de carosabil) 5
– manevrarea ambreiajului în combinaţie cu frâna, schimbarea vitezelor 3
– executarea slalomului printre 5 jaloane 5
– executarea de opturi printre 4 jaloane 5
– lovirea/răsturnarea jalonului 3
– îndemânarea privind manevrarea frânei faţă/spate la frânarea de urgenţă, direcţia vizuală şi poziţia 5
– executarea manevrei de evitare a unui obstacol la viteză de peste 50 km/h 5
– executarea manevrei de evitare a unui obstacol la o viteză de minim 30km/h 5
– executarea frănării, inclusiv frânarea de urgenţă, la o viteză minimă de 50km/h 5
– depăşirea timpului alocat executării manevrelor în poligon 16
– A căzut cu motocicleta 16
– Nu a respectat traseul stabilit în poligon 16

Nerespectarea traseului la examen moto in poligon

• Executarea inversă a slalomului sau ratarea unei porţiuni din acesta;
• Intrarea greşită la opturi;
• Executarea de opturi în plus sau în minus;
• Părăsirea culoarului în timpul mersului în linie dreaptă;
• Ieşirea cu motocicleta din chenarul poligonului, în orice parte a traseului;
• Ratarea unui culoar punctat la întoarcere;
• Executarea greşită a unei evitări de obstacol;
• Ratarea unei porţi din cele trei pentru întoarcerea în U;
• Oprirea în afara culoarului punctat de la Sosire.

În filmarea de mai jos poți vedea ordinea manevrelor la examenul moto în poligon.

După promovarea examenului practic in poligon si in trafic

•Noul permis va fi transmis de către poliţie prin Poșta Rapidă. Va veni la adresa din buletin/flotant și îl poți ridica personal cu buletinul.
•Permisul vechi îl poți folosi până vine cel nou, apoi îl păstrezi amintire.
•Se poate circula în continuare cu categoriile dobândite anterior (NU cu A-ul). Categoriile există în baza de date, unde este specificat faptul că permisul va fi preschimbat. Categoria nouă se activează când ridici permisul cel nou.

Dacă nu promovezi examenul practic în trafic

Examenul teoretic rămâne valabil pe toată durata de valabilitate a certificatului de absolvire emis de școală.
Pentru a putea face o nouă programare pentru examen practic este necesar să faci 6 ore suplimentare de practică (3 ședințe) și să mergi la DRPCIV pentru reprogramare cu dosarul + adeverința emisă de școală ca dovadă a celor 6 ore.
La REexaminare vei susține din nou proba de poligon, apoi proba in trafic.

Legat de examenul moto, mai poti citi si:
Examen moto in poligon 2023
Examen moto in trafic 2023
Penalizari examen moto in trafic 2023

Penalizari examen moto in poligon 2023
Articol publicat de Diana Fota (Porumb) – instructor moto – Scoala Moto AMI

Cuvinte relevante: penalizari examen moto, penalizari poligon moto, examen moto poligon, examen moto, examen moto in poligon, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.

Examen moto in poligon 2023

examen moto in poligon - scoala moto ami

Examen moto in poligon 2023

La examen prezentarea se face cu:
• Echipamentul obligatoriu (mănuşi, cizme/ghete, îmbrăcăminte şi cască de protecţie)
• Buletin
• Permis (daca ai alte categorii)
• Dosarul compet cu toate documentele valabile

N.R.
• Viziera poate rămâne ridicată în timpul examenului.
• Ochelarii de vedere/soare sunt permişi.
• Se poate veni cu echipamentul personal.

Proba de examen moto în poligon este formată din două parți: Manevre la viteză mică și Manevre speciale.

Manevre la viteză mică pentru examen moto in poligon 2023

Împingerea motocicletei 5 metri, jaloane, opturi numărate, mers 50m cu mâna stângă întinsă, întoarcere din culoar punctat prin culoar punctat.

examen moto in poligon - scoala ami Manevre speciale

I. Pornire

La pornire motocicleta este:
• Aşezată pe punctul de sprijin (cric)
• Motorul oprit (cheia în poziția Off)
• Scoasă din viteză
Candidatul aşteaptă lângă motocicletă startul, dat de poliţistul examinator prin coborârea brațului. În acel moment pornește și cronometrul.
Indreaptă motocicleta. Se asigură că e ridicat complet cricul.
Impinge motocicleta înainte 5 metri, mergând pe lângă ea, până la ieşirea din culoarul punctat cel puțin cu roata față.

II. Plecare

Elevul se suie pe motocicletă, pornește motorul, trage ambreiajul şi calcă în treapta întâi de viteză. Pleacă de pe loc lin, fără a brusca motocicleta.

III. Slalom între jaloane

Se execută slalomul între primele cinci jaloane, cu intrare din dreapta spre stânga printre primele două.

N.R. Slalomul poate fi făcut în treapta întâi sau a doua.
Sfat: Decât să ratezi o poartă a slalomului (NERESPECTARE DE TRASEU), mai bine dărâmi un jalon sau puni piciorul jos (penalizare).

IV. Opturi

Foarte important: Este probă de atenție distributivă. Trebuie să faci forme de 8 în timp ce numeri până la 3. Dacă nu poți fi atent la numărătoare, cum demonstrezi că poți fi atent în trafic la tot ce se întâmplă?

Candidatul se îndreaptă către opturi, trecând DREPT prin toate trei porţile de jaloane de lângă linia albă din partea dreaptă. Se execută 6(şase) manevre în formă de 8, în două seturi de câte trei. Ieșirea din opturi se face către culoarul de două linii albe apropiate.

N.R. Opturile pot fi executate în trepta întâi sau a doua la ralanti sau accelerat.
Important! NU se frânează cu frâna faţă în opturi. Motocicleta este virată în continuu, iar frânând faţa cu ghidonul virat se riscă dezechilibrarea motocicletei şi pierderea controlului. Motocicleta va fi încetinită din frâna spate, sau se poate patina ambreiajul.

V. Mers în linie dreaptă cu mâna stângă întinsă

La intrarea pe culoarul de două linii albe apropiate, se ridică mâna stângă, paralelă cu solul. Se menţine mâna ridicată şi motocicleta în line dreaptă, până la intrarea cu roata faţă în culoarul punctat de la începutul poligonului. La intrarea pe culoarul punctat se pune mâna stânga la loc pe ghidon şi se întoarce, fără a opri.

N.R. În linia dreaptă se merge cu treapta a doua uşor accelerat, menţinând viteza constantă. Dacă au fost executate opturile în trepta întâi, se schimbă treapta a doua între ieşirea din opturi şi intrarea pe culoar.
ATENŢIE! Viteza trebuie să fie redusă spre final pentru a permite întoarcerea în siguranţă la capatul culoarului, prin oprirea accelerării şi uşoara frânare a roţii spate, dacă e necesar.

ÎNTOARCEREA

Întoarcerea este permisă DOAR în INTERIORUL chenarului poligonului.
Iesi cu roata față din culoarul punctat unde începe întoarcerea și intri pe la începutul culoarului punctat de la linia de start.

Manevre speciale pentru examen moto in poligon 2023

examen moto in poligon - scoala ami manevre la viteza mica

VI. Evitare de obstacol în accelerare la ~50 km/h în treapta II sau III

Dupa ce a întors, candidatul accelerează până în treapta a doua (motocicletă peste 400 cmc) sau a treia (motocicletă mai mică de 400 cmc).
Se îndreaptă către porţile de jaloane din zona opturilor. Evită prin stânga OBSTACOLUL (jalon mare. posibil cu dungi).

”în accelerare” înseamnă că NU se frânează în timpul evitării obstacolului. Dacă este absolut necesară adaptarea vitezei, se frânează înainte de intrarea în evitare.

VII. Frânare uşoară

Imediat după evitarea de obstacol la 50 km/h urmează o zonă de decelerare pentru pregătirea întoarcerii.
Se frânează atât frâna faţă cât şi frâna spate pentru încetinirea motocicletei, se reduce treapta de viteză.

ATENŢIE! Nu se reduce din treapta 2 spre trapta 1 fără a frâna întâi. Reducerea bruscă a treptelor şi mai ales reducerea până în treapta întâi poate determina blocarea şi deraparea roţii spate.

VIII. Întoarcere

Întoarcerea se va face prin toate trei porţile de jaloane mici din capatul traseului. Porţile sunt aşezate special în formă de U.
N.R. Întoarcerea este permisă numai prin toate 3 porţile de jaloane. Ratarea unei porți înseamnă nerespectare traseului.

IX. Evitare de obstacol în accelerare la ~30 km/h

Pe spaţiul unde se execută mersul în linie dreaptă, avem poziţionate 5 porţi de câte două jaloane, din care a treia poartă are jalon mare pe stânga (OBSTACOLUL).
Dupa ce a întors prin cele trei porţi poziţionate în U, candidatul accelerează şi se îndreaptă către cele 5 porţi. Evitarea poate fi facută în treapta a doua sau a treia, la alegere.
Se evită OBSTACOLUL tot prin stânga.

N.R. ŢINE CONT DOAR DE PORŢI şi fă abstracţie de culoarul de două linii albe apropiate.

X. Accelerare de la ~30 km/h la ~50 km/h pe distanţă scurtă (14 metri)

Între cele două porţi în care se revine din evitarea la 30 km/h, candidatul menţine acceleraţia până la 50 km/h.

Viteza se adaptează atât condiţiilor meteo, cât şi manevrabilităţii, funcţionării şi aderenţei cauciucurilor motociletei conduse.

XI. Frânare de urgenţă

Când trece prin ultima poartă de jaloane, candidatul va începe să frâneze atât frâna faţă cât şi frâna spate, ferm și progresiv, pentru a se opri în culoarul punctat de sosire.
ATENŢIE! FIX în culoar. Nu înainte sau după culoar.

XII. Oprirea

Motocicleta se opreşte din buton şi apoi din cheie.
N.R. Nu se scoate motocicleta din viteză. Poate fi lăsată în orice treaptă.
ATENŢIE! Nu se scoate cheia din contact.

XIII. AŞEZAREA PE PUNCTUL DE SPRIJIN (cric lateral sau central)

Elevul sprijină motocicleta pe cricul lateral, apoi coboară de pe ea. Se îndepărtează de motocicletă și ridică un braț, moment în care examinatorul oprește cronometrul.

Timpul de executare a probei de examen moto in poligon este maxim de 3:30 pentru categoriile A, A2, A1.

Alte detalii pentru examen moto:

La examen vor fi elevi ai altor şcoli care vor împinge motorul mai puţin la start, vor pune mâna stângă mai repede pe ghidon, nu vor schimba treptele de viteză corespunzător, sau vor face evitările de obstacole foarte încet.
ATENŢIE!!! Ține cont numai de ce şi cum ai învăţat de la instructorul tău.

După ce toți candidații programați au fost examinați la proba practică de poligon, cei declarați ADMIS vor fi examinați în continuare în trafic.

În filmarea de mai jos poți vedea ordinea exercițiilor la examenul moto în poligon.

După promovarea examenului practic in poligon si in trafic

•Noul permis va fi transmis de către poliţie prin Poșta Rapidă. Va veni la adresa din buletin/flotant și îl poți ridica personal cu buletinul.
•Permisul vechi îl poți folosi până vine cel nou, apoi îl păstrezi amintire.
•Se poate circula în continuare cu categoriile dobândite anterior (NU cu A-ul). Categoriile există în baza de date, unde este specificat faptul că permisul va fi preschimbat. Categoria nouă se activează când ridici permisul cel nou.

Dacă nu promovezi examenul practic în trafic

Examenul teoretic rămâne valabil pe toată durata de valabilitate a certificatului de absolvire emis de școală.
Pentru a putea face o nouă programare pentru examen practic este necesar să faci 6 ore suplimentare de practică (3 ședințe) și să mergi la DRPCIV pentru reprogramare cu dosarul + adeverința emisă de școală ca dovadă a celor 6 ore.
La REexaminare vei susține din nou proba de poligon, apoi proba in trafic.

Legat de examenul moto, mai poti citi si:
Penalizari examen moto in poligon 2023
Examen moto in trafic 2023 – Scoala Moto AMI
Penalizari examen moto in trafic 2023

Examen moto in poligon 2023
Articol publicat de Diana Fota (Porumb) – instructor moto – Scoala Moto AMI

Cuvinte relevante: examen moto, poligon moto, examen moto poligon, examen moto, examen moto in poligon, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.

Examen moto in trafic 2023 – Scoala Moto AMI

Examen moto in trafic - scoala moto ami

Examen moto trafic 2023 pentru categoria A, A2, A1

Examen moto in trafic pentru categoria A, A2, A1, conform ordinului OMAI 268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere.

Examinarea pentru categoria A, A2, A1, se desfăşoară prin susţinerea, în aceeași zi, a probei practice de poligon și trafic.

După ce toți candidații programați au fost examinați la proba practică de poligon, cei declarați ADMIS, vor fi examinați în continuare în trafic.

Instructorul pasager la examen moto in trafic

În timpul orelor de practică la școala moto instructorul este pasager pe motocicletă. El discută liber cu elevul și îi explică în timp real manevrele. De asemenea, la orele practice, instructorul poate face corecturi din mers, sau poate opri elevul pentru explicații suplimentare.

Instructorul va fi pasagerul elevului examinat și la examenul moto in trafic, NU poliţistul examinator.

La examenul moto, instructorului îi este interzis să:
discute cu elevul,
ajute elevul la înclinarea sau redresarea motocicletei,
frâneze în locul elevului folosind frâna de asistență,
pună piciorul jos pentru a susține motocicleta

Practic instructorul este pasager numai pentru a interveni în caz de forță majoră.
Pentru orice intervenție din partea instructorului, candidatul va fi declarat Respins.

Polițistul examinator la examen moto in trafic

Examinatorul va fi într-o mașină de asistență pusă la dispoziție de școala de șoferi, condusă de unul din angajații școlii.
Mașina de asistență va merge în permanență în spatele motocicletei.

Polițistul examinator va vedea din mașină fiecare manevră facută de candidat și va evalua corectitudinea și acuratețea acestora. De asemenea, examinatorul va observa orice intervenție a instructorului.

Comenzile la examen moto in trafic

Comenzile vor fi date de către examinator prin stații emisie-recepție, asigurate tot de școala de șoferi.
Fiecare comandă va fi dată din timp într-un mod cât mai clar. Le vor auzi în același timp și elevul și instructorul.

Dacă nu primește comandă într-o intersecție, elevul va merge pe direcția înainte sau va urmări drumul cu prioritate, în funcție de situația dată.

În cazul în care o comandă nu se înțelege, instructorul va clarifica rapid sau va cere prin stație clarificări.

Aptitudini şi mod de comportare la examen moto in trafic

În timpul probei practice de conducere a vehiculului pe drumurile publice, examinatorii urmăresc modul de comportare a candidaţilor, după cum urmează:

Aptitudini şi mod de comportare supuse testării, specifice pentru categoriile A1, A2 şi A. Candidatul trebuie să:

  • părăsească un loc de staţionare, să plece din nou după o oprire în trafic, să iasă de pe un drum lateral;
  • folosească drumuri drepte, să întâlnească vehicule, inclusiv în pasaje înguste;
  • abordeze curbe;
  • pătrundă şi să traverseze intersecţii şi joncţiuni;
  • schimbe direcţia: să vireze la dreapta sau la stânga, să schimbe banda de circulaţie;
  • intre/să iasă de pe o autostradă sau un drum similar, dacă este cazul; să treacă de pe banda de accelerare/ieşire pe banda de decelerare;
  • depăşească alte vehicule, obstacole, maşini staţionate, să fie depăşiţi de alte vehicule, dacă este cazul;
  • respecte regulile instituite în zona amenajărilor rutiere speciale, dacă este cazul: intersecţii cu sens giratoriu, treceri la nivel, staţii de autobuz-tramvai, treceri de pietoni, urcarea rampelor, coborârea pantelor, precum şi circulaţia în tunele;
  • fie precauţi şi să ia mãsurile de siguranţă înainte de coborârea de pe vehicule.
  • dea prioritate ori de câte ori este cazul
  • respecte indicatiile date de politistul examinator

Promovarea examenului moto

Proba practică de conducere a motocicletei pe drumurile publice este promovată de candidaţii care nu au cumulat mai mult de 21 puncte de penalizare.
Rezultatul examinării se consemnează, pentru fiecare probă susţinută, prin calificativul „Admis” sau „Respins”.

•După promovarea examenului practic, noul permis va fi transmis de către poliţie prin Poșta Rapidă. Va veni la adresa din buletin/flotant și îl poți ridica personal cu buletinul.
•Permisul vechi îl poți folosi până vine cel nou, apoi îl păstrezi amintire.
•Se poate circula în continuare cu categoriile dobândite anterior (NU cu A-ul). Categoriile există în baza de date, unde este specificat faptul că permisul va fi preschimbat. Categoria nouă se activează când ridici permisul cel nou.

Poți vedea în filmarea de mai jos o câteva situații de examen moto in trafic explicate.

După promovarea examenului practic in poligon si in trafic

•Noul permis va fi transmis de către poliţie prin Poșta Rapidă. Va veni la adresa din buletin/flotant și îl poți ridica personal cu buletinul.
•Permisul vechi îl poți folosi până vine cel nou, apoi îl păstrezi amintire.
•Se poate circula în continuare cu categoriile dobândite anterior (NU cu A-ul). Categoriile există în baza de date, unde este specificat faptul că permisul va fi preschimbat. Categoria nouă se activează când ridici permisul cel nou.

Dacă nu promovezi examenul practic in trafic

Examenul teoretic rămâne valabil pe toată durata de valabilitate a certificatului de absolvire emis de școală.
Pentru a putea face o nouă programare pentru examenul practic este necesar să faci 6 ore suplimentare de practică (3 ședințe) și să mergi la DRPCIV pentru reprogramare cu dosarul + adeverința emisă de școală ca dovadă a celor 6 ore.
La REexaminare vei susține din nou proba de poligon, apoi proba in trafic.

Legat de examenul moto, mai poti citi si:
Penalizari examen moto in trafic 2023
Examen moto in poligon 2023
Penalizari examen moto in poligon 2023

Examen moto in trafic 2023 – Scoala Moto AMI
Articol publicat de Diana Fota (Porumb) – instructor moto – Scoala Moto AMI

Cuvinte relevante: examen moto, examen moto trafic, examen moto in trafic, instructor moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.

Penalizari examen moto in trafic 2023

penalizari examen moto in trafic - scoala moto ami

Penalizari examen moto in trafic 2023

Vezi mai jos lista cu penalizări pentru examenul moto în trafic. Găsești în tabel fiecare greșeală la proba practică de trafic pentru categoriile A1, A2, A.

Proba practică de conducere a motocicletei în trafic este promovată de candidaţii care parcurg un traseu de minim 25 min și nu cumulează mai mult de 21 puncte de penalizare.

Conduita în trafic

Penalizari examen moto in trafic

Puncte aplicate

– nesincronizarea comenzilor (oprirea motorului, accelerarea excesivă, folosirea incorectă a treptelor de viteză) 6
– nemenţinerea direcţiei de mers 9
– folosirea incorectă a drumului cu sau fără marcaj 6
– încrucişarea cu alte vehicule, inclusiv în spaţii restrânse 6
– neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers 9
– executarea neregulamentară a virajelor 6
– nesemnalizarea sau semnalizarea greşită a schimbării direcţiei de mers, inclusiv uitarea semnalului pornit 6
– încadrarea necorespunzatoare în raport cu direcţia mers dorită 6
– efectuarea unor manevre interzise (oprire, staţionare, întoarcere) 6
– neasigurare la patrunderea în intersecţii / la părăsirea zonei de staţionare 9
– intrarea/ieşirea de pe autostradă/artere similare, folosirea incorectă a benzilor/luminilor de întâlnire ziua 5
– nepăstrarea distanţei suficiente faţă de cei care rulează înainte sau vin din sens opus 9
– conducerea în mod neeconomic şi agresiv pentru mediul înconjurator (turaţie, frânare/accelerare) 5
– ezitarea repetată de a depăşi alte vehicule 6
– nerespectarea normelor legale privind acordarea priorităţii de trecere pentru autovehicule şi pietoni, circulaţia la culoarea roşie a semaforului electric, nerespectarea normelor legale referitoare la manevra de depăşire, nerespectarea normelor legale referitoare la trecerea la nivel cu calea ferată 21
– nerespectarea semnalelor poliţistului rutier/altor persoane cu atribuţii legale similare 21
– tendinţe repetate de a ceda trecerea vehiculelor şi pietonilor care nu au prioritate 6
– nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor 9
– depăşirea vitezei maxime admise 9
– conducerea cu viteză redusă în mod nejustificat, neîncadrarea în ritmul impus de ceilalţi participanţi la trafic 6
– neîndemânarea în conducere în condiţii de carosabil alunecos (reducerea vitezei, conduita preventivă) 9
– nerespectarea dispoziţiilor examinatorului privind traseul indicat 6

Alte situaţii care conduc la acordarea calificativului RESPINS la examen moto in trafic

– prezentarea la examen sub influenţa băuturilor alcoolice, substanţelor sau produselor stupefiante, a medicamentelor cu efecte simlare acestora sau manifestări de natură să perturbe examinarea candidaţilor 21
– producerea unui eveniment rutier ori intervenţia instructorului pentru evitarea unui pericol iminent 21

După promovarea examenului practic in poligon si in trafic

•Noul permis va fi transmis de către poliţie prin Poșta Rapidă. Va veni la adresa din buletin/flotant și îl poți ridica personal cu buletinul.
•Permisul vechi îl poți folosi până vine cel nou, apoi îl păstrezi amintire.
•Se poate circula în continuare cu categoriile dobândite anterior (NU cu A-ul). Categoriile există în baza de date, unde este specificat faptul că permisul va fi preschimbat. Categoria nouă se activează când ridici permisul cel nou.

Dacă nu promovezi examenul practic în trafic

Examenul teoretic rămâne valabil pe toată durata de valabilitate a certificatului de absolvire emis de școală.
Pentru a putea face o nouă programare pentru examen practic este necesar să faci 6 ore suplimentare de practică (3 ședințe) și să mergi la DRPCIV pentru reprogramare cu dosarul + adeverința emisă de școală ca dovadă a celor 6 ore.
La REexaminare vei susține din nou proba de poligon, apoi proba in trafic.

Legat de examenul moto, mai poti citi si:
Examen moto in trafic 2023
Examen moto in poligon 2023
Penalizari examen moto in poligon 2023

Penalizari examen moto in trafic 2023
Articol publicat de Diana Fota (Porumb) – instructor moto – Scoala Moto AMI

Cuvinte relevante: examen moto, penalizari examen moto trafic, penalizari examen moto in trafic, instructor moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.

Regulament GDPR

Regulament GDPR al TOP INSTRUCTOR AMI S.R.L.

În vederea unei prelucrari echitabile şi transparente si pentru garantarea demnității umane, a intereselor legitime și a drepturilor fundamentale ale persoanelor vizate operatorul S.C. TOP INSTRUCTOR AMI S.R.L. pune la dispozitie persoanei vizate informatii asupra REGULAMENTULUI (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)

S.C. TOP INSTRUCTOR AMI S.R.L., are sediul social în Municipiul București, Str. Luntrei, Nr. 2-4, bl.8, sc.4, parter, ap.167, Sector 2, înregistrată la Registrul Comertului București sub numărul J40/19341/20.11.2017, Identificator Unic la Nivel European (EUID) ROONRCJ40/19341/2017, cod unic de înregistrare RO 38506111.

Informăm că prelucrarea datelor cu caracter personal este necesară în vederea obligațiilor legale ce îi revin operatorului, respectiv TOP INSTRUCTOR AMI S.R.L. precum și în scopul intereselor și drepturilor ce revin persoanei vizate.
Temeiul pentru prelucrarea datelor personale este unul legal, prelucrarea fiind necesară pentru înscrierea la scoala de șoferi cu scopurile: obținerea permisului de conducere și/sau ore suplimentare categoria A1, A2, A sau B, conform OMT 733/2013.

S.C. TOP INSTRUCTOR AMI S.R.L. prelucreaza datele cu caracter personal ale persoanelor vizate (datele inscrise in documentul de identitate, permisul de conducere, fisa de examen medical si avizul psihologic, inclusiv e-mail si numar de telefon) prin mijloace automatizate/manuale in vederea scopului specificat.

Datele cu caracter personal sunt prelucrate și stocate în cadrul platformei Autorității Rutiere Române doar în scopurile prevăzute de legislație în ceea ce privește calitatea de cursant al școlii de șoferi a persoanei vizate și numai pe perioada desfășurării școlarizării.

Datele cu caracter personal urmează să fie prelucrate și stocate fizic în dosarele din arhiva școlii de șoferi doar în scopurile prevăzute de legislație în ceea ce privește calitatea de cursant al școlii de șoferi a persoanei vizate timp de 3 ani de la începerea școlarizării, conform legislației în vigoare.

Operatorul ia toate măsurile rezonabile pentru a se asigura că datele cu caracter personal care sunt inexacte sunt rectificate sau șterse. Datele cu caracter personal sunt prelucrate într-un mod care să asigure în mod adecvat securitatea și confidențialitatea acestora, inclusiv în scopul prevenirii accesului neautorizat la acestea sau utilizarea neautorizată a datelor cu caracter personal și a echipamentului utilizat pentru prelucrare.

Datele furnizate de persoana vizată sunt destinate utilizării de către operator, sunt comunicate persoanei vizate sau reprezentantului legal al persoanei vizate și nu vor fi transferate către alte entități, cu excepția instituțiilor/entităților care ajută la îndeplinirea scopului și a autorităților competente de cercetare a unor fapte penale, la solicitarea acestora.

Condiții privind consimțământul

Persoana vizată are dreptul să își retragă în orice moment consimțământul. Retragerea consimțământului nu afectează legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia. Retragerea consimțământului se face la fel de simplu ca acordarea acestuia.
Refuzul persoanei vizate de a furniza datele personale determină imposibilitatea operatorului de a încheia orice contract cu persoana vizată şi, în consecinţă, de a furniza serviciile către aceasta. Executarea unui contract, inclusiv prestarea unui serviciu, este condiționată sau de consimțământul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.

Drepturile persoanei vizate
Transparența informațiilor, a comunicărilor și a modalităților de exercitare a drepturilor persoanei vizate. Solicitările referitoare la protecția datelor se pot trimite la adresa de e-mail [email protected]. ”
Operatorul va furniza persoanei vizate informații privind acțiunile întreprinse în urma unei cereri, fără întârzieri nejustificate și în orice caz în cel mult o lună de la primirea cererii. Această perioadă poate fi prelungită cu două luni atunci când este necesar, ținându-se seama de complexitatea și numărul cererilor. Operatorul informează persoana vizată cu privire la orice astfel de prelungire, în termen de o lună de la primirea cererii, prezentând și motivele întârzierii. În cazul în care persoana vizată introduce o cerere în format electronic, informațiile sunt furnizate în format electronic acolo unde este posibil, cu excepția cazului în care persoana vizată solicită un alt format.

Dreptul de a depune o plângere la o autoritate de supraveghere
Fără a aduce atingere oricăror alte căi de atac administrative sau judiciare, orice persoană vizată are dreptul de a depune o plângere la o autoritate de supraveghere, Autoritatii Nationale pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), în cazul în care consideră că prelucrarea datelor cu caracter personal care o vizează încalcă prezentul regulament.

Dreptul de rectificare a datelor
Persoana vizată are dreptul de a obține de la operator, fără întârzieri nejustificate, rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care o privesc. Ținându-se seama de scopurile în care au fost prelucrate datele, persoana vizată are dreptul de a obține completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplete, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare.

Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”)
Persoana vizată are dreptul de a obține din partea operatorului ștergerea datelor cu caracter personal care o privesc, fără întârzieri nejustificate, iar operatorul are obligația de a șterge datele cu caracter personal fără întârzieri nejustificate în cazul în care se aplică unul dintre următoarele motive:
(a) datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate;
(b) persoana vizată își retrage consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea, chiar dacă această acțiune presupune și încetarea automată a oricărui raport contractual. Și în acest caz, operatorul va arhiva documentele conform OMT 733/2013 timp de 3 ani de la data înscrierii.

Dreptul la restricționarea prelucrării Operatorul are obligația de notificare a persoanei vizate privind rectificarea sau ștergerea datelor cu caracter personal sau restricționarea prelucrării.

Dreptul la opoziție
În orice moment, persoana vizată are dreptul de a se opune, din motive legate de situația particulară în care se află, prelucrării datelor cu caracter personal care o privesc, inclusiv creării de profiluri.
Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, cât și dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale.

Imagine preluata de pe site-ul avocat.ro

Ce verifica examinatorul la examen auto?

Examen auto – ce verifica examinatorul la proba practică de conducere pe drumurile publice pentru categoria B

În timpul probei practice de conducere a vehiculului pe drumurile publice, examinatorii urmăresc modul de comportare al candidaţilor, în funcţie de categoria vehiculului, după cum urmează:

Aptitudini şi mod de comportare supuse testării, specifice pentru examen auto categoria B:

Pregătirea şi controlul (verificarea) autovehiculului din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei

Candidaţii trebuie să facă dovada capacităţii de a se pregăti să conducă în siguranţă, prin respectarea următoarelor cerinţe:
– să controleze vizual starea anvelopelor, blocurilor de lumini/semnalizare faţă/spate, catadioptrilor, precum şi existenţa trusei medicale, triunghiurilor reflectorizante şi stingătorului de incendiu; (N.R. se efectuează împreună cu instructorul, înainte de începerea examenului)
– să verifice, prin intermediul aparaturii de bord sau al comenzilor autovehiculului, funcţionalitatea direcţiei, frânei, instalaţiei de ungere/răcire, spălătorului de parbriz, luminilor, semnalizării şi avertizorului sonor; (N.R. se efectuează împreună cu instructorul, înainte de începerea examenului)
– să regleze scaunul şi tetierele, dacă este nevoie, pentru a obţine o poziţie corectă;
– să regleze oglinzile retrovizoare şi centurile de siguranţă, dacă este cazul;
– să se asigure că uşile sunt închise şi să elibereze frâna de ajutor;

Manevre speciale care trebuie testate în legătură cu siguranţa circulaţiei, pentru examen auto categoria B.

Se asigură testarea modului de executare a cel puţin două manevre, dintre care o manevră de mers înapoi, dintre următoarele:
– să efectueze o manevră de mers înapoi menţinând o traiectorie rectilinie sau să efectueze o manevră de mers înapoi cu un viraj la dreapta ori la stânga (în locuri amenajate sau unde există posibilitatea);
– să facă o manevră de întoarcere;
– să parcheze autovehiculul şi să se repună în mişcare dintr-un loc de staţionare paralel, oblic sau perpendicular, mergând pe direcţia înainte ori înapoi, pe teren neted, în pantă sau în rampă;
– să frâneze pentru a opri cu precizie; executarea unei opriri de urgenţă este facultativă;

Comportamentul în trafic.

Candidaţii trebuie să efectueze în mod obligatoriu toate manevrele în situaţii normale de trafic, în condiţii de siguranţă completă şi cu precauţiile necesare, astfel:
– să părăsească un loc de staţionare, să plece din nou după o oprire în trafic, să iasă de pe un drum lateral;
– să folosească drumuri drepte, să întâlnească autovehicule, inclusiv în pasaje înguste;
– să abordeze curbe;
– să circule pe drumuri în rampă/pantă;
– să pătrundă şi să traverseze intersecţii şi joncţiuni;
– să schimbe direcţia: să vireze la dreapta sau la stânga, să schimbe banda de circulaţie;
– să intre/să iasă de pe o autostradă sau un drum similar, dacă este cazul; să treacă de pe banda de accelerare/ieşire pe banda de decelerare;
– să depăşească alte autovehicule, obstacole, autovehicule staţionate; să fie depăşiţi de alte autovehicule, dacă este cazul;
– să respecte regulile instituite în zona amenajărilor rutiere speciale, dacă este cazul: intersecţii cu sens giratoriu, treceri la nivel, staţii de autobuz-tramvai, treceri de pietoni, urcarea rampelor, coborârea pantelor, precum şi circulaţia în tunele;
– să circule astfel încât să asigure siguranţa deplasării şi reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor poluante prin manevre de accelerare/decelerare, precum şi prin selectarea manuală a vitezelor, după caz;
– să fie precauţi şi să ia măsurile de siguranţă înainte de coborârea din autovehicule;
– să fie precauţi şi să adopte măsurile de siguranţă la întâlnirea în trafic a conducătorilor de biciclete, mopede şi motociclete.

Rezultatul examinării se consemnează prin calificativul „Admis” sau „Respins”.

Pentru a fi declarat admis, candidatul nu trebuie să acumuleze 21 puncte de penalizare sau mai mult. Mai multe detalii despre penalizările aplicate poți afla din articolul Penalizari Examen Auto
Permisul de conducere va veni prin Curieratul Rapid al Poștei Române la adresa de domiciliu. Dacă nu te vor găsi acasă, îți lasă aviz și poți merge să îl ridici tu de la Poștă.

Conform prevederilor legale, examinatorii au obligația să se comporte civilizat cu candidații. Aceștia trebuie să le explice candidaților modul de desfășurare a probei și să le comunice clar și din timp traseul ce urmează a fi parcurs.Examinatorul nu trebuie să se angajeze cu candidații în discuții de altă natură decât cele legate de manevrele de condus.

Nu este permis examinatorului să dea comenzi de efectuare a unor manevre care ar încălca regulile de circulație sau semnalizarea rutieră.
Cu toate acestea, dacă primești comanda ”Prima posibilitate la stânga”, este de datoria ta să te asiguri că Strada cu nr. 1 din stânga nu are cumva indicator de Interzis. In acest caz, Prima posibilitate nu coincide cu Strada nr. 1.

Pe bancheta din spate a mașinii va sta martorul, în spatele șoferului, pentru a nu îl incomoda. Martorului nu îi este permis să intervină sau să inițieze discuții în timpul examinării.

Proba practică este înregistrată în totalitate audio și video, iar datele vor fi păstrate 6 luni. Tableta înregistrează tot traseul pe care îl parcurge candidatul, dar și indicațiile pe care le primește de la examinator. In cazul unei contestații, înregistrările vor fi folosite în instanță.
Camerele de monitorizare sunt instalate de examinator pe fiecare mașină folosită la susținerea probei, iar datele vor fi stocate astfel încat să permită identificarea înregistrărilor.

Iți urăm succes și multă răbdare la examenul practic!

Articol publicat de Diana Fota (Porumb) – instructor moto – Scoala Moto AMI

Examen auto -scoala de soferi - scoala ami - categoria B 1

Cuvinte relevante: examen auto, scoala auto, scoala de soferi, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami, categoria B, permis de conducere categoria B.

Echipament moto – cursuri de teorie la Scoala AMI

Curs echipament moto - scoala moto ami (2)

Ce fel de echipament moto îți trebuie? In primul rând: Complet!

Oricât este de performant, echipamentul nu poate oferi protecție 100% în toate situațiile întâlnite.
Momentan, dintre toate variantele posibile de echipament de protecție, numai casca trebuie purtată obligatoriu. Se preconizează însă ca normele europene să impună obligativitatea purtării unui echipament de protecție complet.

Poate părea aproape imposibil să alegi corect din prima tot ce îţi trebuie, de la alegerea motocicletei în sine şi până la genuncherele confortabile. Dar suntem aici să te ajutăm.

Vrem motocicliști responsabili și bine informați … de BikerMag

La Scoala Moto AMI te obligăm să porți echipament moto complet pentru a te obişnui cu ideea că acesta îţi va fi cel mai bun prieten când vei deveni motociclist.

”Obligatoriu Bocanci și Pantaloni lungi!” O să tot auzi asta de la noi. Îți punem la dispoziție cască, armură, mănuși și genunchere. Tu trebuie să vii cu proprii tăi Bocanci și Pantaloni lungi. Iar ca măsură de protecție anti-covid, vino cu mănuși chirurgicale pe care să le porți pe sub mănușile noastre moto.
Dacă vrei, poți veni și cu alte piese din echipamentul personal, atât timp cât vei fi echipat complet.

Cursurile de echipamente sunt organizate in colaborare cu BikerMag si fac parte din programa Şcolii Moto AMI pentru că punem siguranţa mai presus de toate şi nu facem rabat atunci când vine vorba de informarea corectă a elevilor noştri.
La cursul despre echipament moto îți sunt arătate și descrise variante de echipament de la cele mai simple până la cele mai complexe. Ți se explică și cum să îți alegi corect echipamentul în bugetul stabilit de tine în așa fel încât să fii complet echipat.

Echipamentul, cel mai bun prieten al motociclistului

Echipamentul are o importanţă deosebită în cazul conducătorilor de vehicule pe două roţi, pentru că poate face diferenţa dintre viaţă şi… mai rău. Indiferent că echipamentul de protecție moto pe care îl ai este cel mai simplu sau de top, acesta trebuie să fie complet.

La înscrierea la școala moto AMI primești un voucher de reducere la partenerii noștri: Bikermag.ro
Ei îți vor oferi consultanță în alegerea echipamentului și vei putea proba în magazinul lor, înainte de a face achiziția.

În mod obligatoriu, echipamentul moto trebuie să fie compus din:
– cască;
– geacă (prevăzută cu protecţii) sau armură;
– mănuşi;
– pantaloni (prevăzuţi cu protecţii) sau genunchere;
– ghete moto sau orice alte ghete rigide, care să îţi acopere gleznele.

echipament moto 2021 - scoala moto ami

Casca moto

Casca este cea mai importantă parte a echipamentului de protecție, iar la achiziționarea acesteia nu trebuie facută economie. Scopul căștii este atât de a reduce riscul leziunilor grave ale capului prin absorbirea energiei create într-un accident și reducerea forței de impact, cât și asigurarea protecției feței.

Într-adevăr, o cască moto bună costă destul de mult, dar este o investiţie bine făcută.
Nu cumpăra casca moto online; mergi în magazin şi probeaz-o! Trebuie să te asiguri că este fixă și că nu există puncte de presiune incomode.

Conform unui studiu British Medical Journal, căștile albe sunt asociate cu 24% mai puține accidentări comparativ cu căștile negre. Iar căștile deschise la culoare sunt asociate cu 19% mai puține accidentări comparativ cu căștile închise la culoare.

Important: casca trebuie schimbată după orice impact sau dupa 3-5 ani de utilizare.

Geaca moto

Putem alege geci moto din textil sau piele.
În ultimul timp, gecile fabricate din material textil câştigă teren, având în vedere versatilitatea lor, nivelul ridicat de protecţie în caz de accident, greutatea mai mică şi faptul că “respiră” mai bine la temperaturi ridicate.

Armura moto

Armura moto este folosită în general off-road și este practic o plasă pe care sunt prinse protecțiile.
O poți purta vara în oraș, însă la drum lung ar trebui să porți peste ea o geacă subțire sau o bluză din material rezistent.

Chiar dacă preferi geaca de piele, este recomandat să ai și o geacă de vară sau o armură. Astfel, când vei fi tentat să folosesti scuza “Sunt 40 de grade afară, merg fără geacă”, vei avea opțiunea de a circula echipat și comod.

Combinezonul moto

Combinezonul de piele este un echipament moto obligatoriu pentru cei care folosesc motocicleta pe circuit. Bugetul alocat pentru această piesă de echipament pleacă de la 50 de euro şi poate depăşi suma de 500 de euro. Evident, trebuie văzut raportul calitate-preţ.
Este destul de incomod de purtat în oraș sau la drum lung, însă există și în varianta deux-pieces cu fermoar de unire în talie. Astfel, dacă nu ești pe circuit, poți folosi numai geaca și o pereche de genunchere.

Mănuşile moto

Un element de echipament moto care de multe ori tinde să fie omis, dar este la fel de important ca restul.
Există tipuri de mănuși adaptate fiecărui tip de motocicletă (touring, enduro, supersport, chopper). Protecțiile pot diferi ca aspect, material și complexitate.
Cele mai importante variante de protecții și ranforsări aplicate mănușilor sunt cele de pe degete și palmă.
Aplicațiile de pe buricele degetelor împiedică alunecarea mănușilor pe manetele de comanda.
Există și modele cu aerisiri, membrană impermeabilă, încălzire sau lamelă de șters viziera.
Materialele folosite pot fi piele, textil, combinții cu goretex, plastic, metal sau fibre de carbon.

Pantalonii moto

Oferă protecţie sporită faţă de orice pantalon normal şi au în general protecții în zona șoldurilor și a genunchilor. Cele mai multe modele au zone special întărite cu material suplimentar de protecție kevlar.
Este important ca pantalonii să aibă incluse protecţii sau să aibă prevăzute buzunare interioare speciale pentru montarea acestora.

Genuncherele moto

Folosite la început ca echipament moto pentru off-road, genuncherele au fost adaptate de-a lungul timpului pentru a fi purtate zi de zi pe motocicletă.
Dacă îți alegi genunchere cu articulație, este recomandat să fie prevăzute și cu protecție anti-vânt în dreptul genunchilor.
Prinderile genuncherelor se țin pe exteriorul piciorului și nu se strâng excesiv.

Ghetele moto

Încălțămintea ar trebui să fie cu talpă rigidă, protecții în vârf și la călcâi cel puțin. Materialul poate fi piele sau textil, kevlar impermeabil, etc.
Orice ai alege, este important ca încălţămintea să protejeze și glezna în caz de căzături, loviri sau atingeri de evacuare.
În funcție de preferințele tale, poți găsi ghete moto care arată ca niște teneși simpli sau a încălțăminte office, așa că nu ai scuze să nu porți.

Echipament de ploaie

Este bine să îl ai mereu la tine, pentru orice eventualitate. Format din geacă și pantaloni impermeabili, sau stil salopetă, e recomandat să fie de culoare deschisă sau cu aplicații reflectorizante, pentru a deveni mai vizibil pe timp de ploaie.

Dacă vrei să mergi neechipat cu motorul într-un loc unde echipamentul moto nu este adecvat, poți lua un taxi.
Sau, mulțumită minților luminate care au inventat hainele de stradă cu protecții, îți poți asorta blugii moto cu o cămașă sau un hanorac – tot cu protecții, Kevlar și impermeabile.

Curs echipament moto - scoala moto ami (1)

Cuvinte relevante: echipament, echipament moto, alegere echipament, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.

Curs moto – abordarea virajelor

Abordarea virajelor moto – Curs teoretic organizat de Asociatia Moto Incepatori si Scoala Moto AMI

Inainte de a incepe plimbarile cu motocicleta pe drumuri virajate, incepatorii trebuie sa aiba niste informatii de baza despre abordarea virajelor.

abordarea virajelor moto - moto incepatori - scoala moto ami (3)

Instructorii Diana Fota Porumb si Bogdan Buleandra au explicat motociclistilor incepatori pozitia corecta pe motocicleta, multiple posibilitati de a face motocicleta sa vireze, dar si abordarea corecta a unui viraj.

Temele au fost discutate si explicate in ordinea efectuarii:
1. Privirea
2. Franarea
3. Treapta
4. Pozitia

abordarea virajelor moto - moto incepatori - scoala moto ami (4)

Elevii au avut posibilitatea de a se pozitiona pe motocicleta sub privirea instructorilor. Astfel, au putut intelege ce anume sa actioneze sau sa corecteze.

Scoala Moto AMI sustine Asociatia Moto Incepatori, ajuta si se implica in organizarea cursurilor teoretice in Poligon Electronicii.

Va asteptam la urmatoarele cursuri, indiferent ca sunteti incepatori, avansati sau inca elevi la scoala moto.

Cuvinte relevante: viraje, viraje moto, alegere trasa, curs viraje, abordare viraje, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A, viraje, viraje moto, alegere trasa, curs viraje, abordare viraje, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.

Cum aleg motocicleta?

Dupa ce ai luat permisul moto vine o intrebare importanta: Cum aleg motocicleta?

A deveni motociclist este un obiectiv moralizator, este o provocare la acțiune. Orice obiectiv se orientează spre a minimaliza dificultățile interne (temeri, limitări) sau externe (ce echipament aleg, cum aleg motocicleta), trebuie să fie realist, în acord cu posibilitățile fizice, materiale, financiare.

“Vreau să fiu motociclist” necesită dedicatie și perseverență asupra modului în care susținem satisfacerea ambiției și în același timp reclamă premise speciale în asigurarea dezvoltării permanente și continue.

Astfel obiectivul va fi strâns legat de planificare și, în cel mai firesc mod, apar o serie de întrebări care ordonează și orientează întreaga strategie de atingere a acestei dorințe, pornind de la ”Cum aleg motocicleta?”.

Care este motocicleta care îmi place? Ce motocicletă îmi doresc?

Cum aleg motocicleta - scoala moto ami (3)

Nu trebuie neapărat să-ți cauți modele, dar dacă ai întâlnit oameni care au lăsat urme în dezvoltarea ta personală, oameni cu lecții de viață constructive sau pe care îi admiri, aceste modele au rol covârșitor în formarea valorilor tale. “Valentino Rossi este idolul meu, îmi doresc să conduc o motocicletă ca a lui!”.

Pe de altă parte, anturajul are rol extrem de important cât timp preluăm percepții și stiluri care ne acaparează și ne influențează comportamental și emoțional. Doar când suntem cu adevărat conștienți de propriile alegeri, avem tăria de caracter de a discerne și de a lua decizii individual, independent de ceilalți.

Care este stilul meu de conducere în acest moment? Conduc atât de bine precum mi-aș dori să ajung să conduc sau încă am nevoie de timp și experiență să-mi definesc stilul și îndemânarea în conducere?

“Prietenul meu are Yamaha R1. Vreau să fiu ca prietenul meu!” … sau: sunt fericit posesor al categoriei A, am absolvit conducând o motocicletă de 650-700cmc, dar aș opta pentru o motocicletă de 1000cmc ca prima motocicletă pentru că face impresie?

Autodepășirea se va realiza prin pași mici, constanți, dezvoltarea fiind specifică fiecărei persoane, dar ea presupune perseverență și timp dedicat.

Este nevoie de suficientă forță interioară și discernământ pentru a rezista tentațiilor exterioare. Facem referire la a nu aluneca pe pantele negative ale opțiunilor care depășesc posibilitățile deprinderilor acumulate până în acel punct al experienței.
Angajarea unor resurse suplimentare de atenție și concentrare în mânuirea unui vehicul nedecvat vor înclina negativ balanța în defavoarea rezervelor de reacție dirijate către elementele de trafic.

Începi prin a conduce motociclete cu motorizare egală sau apropiată de cea cu care ești obișnuit pe parcursul etapei de școlarizare. Nu te raportala “cum îmi imaginez că conduc” sau “cum aș vrea să conduc”, ci observă în termeni realiști, pentru a căuta permanent să îți îmbunătățești rezultatele și pentru a conștientiza momentul corect de pregătire în care poți trece la o nouă etapă, la o motocicletă mai puternică, care îți va solicita mai mult nivelul de formație ca și conducător moto.

Acordă-ți timp pentru învățarea experiențială, pentru a-ți configura stilul de conducere. Prin practică și exerciții se obțin tipare comportamentale bazate doar pe experiențe personale, o atitudine comprehensivă se formează privind fenomenul și din perspective noi, nu te feri să experimentezi (motociclete diferite, în medii diferite).

Cum mă simt pe motocicletă din punct de vedere al ținutei de drum? Cât de ergonomică este postura mea pe motocicletă? Îmi asigură confort sporit în utilizare sau dimpotrivă, postura influențează negativ manevrabilitatea vehiculului?

Cum aleg motocicleta - scoala moto ami (1)

În termeni simpli, să ai un sentiment de confort pe motocicletă = să ai încredere, iar încrezător înseamnă să te simți bine pe motocicleta ta.
Dacă maneta de frână este prea îndepărtată sau are margini ascuțite, îi remediezi poziția sau o înlocuiești. Fă același lucru pentru fiecare dintre comenzi, pentru utilizare în siguranță, pentru rezultate precise.

Tot din perspectivă ergonomică este de evaluat postura corporală, poziția pe motocicletă: flexarea brațului, poziția trunchiului și unghiul genunchiului, lățimea șeii, sprijinul piciorului pe sol etc, fiecare dintre ele infuențînd controlul și precizia optimă.

Care este categoria de motociclete care concentrează cât mai multe dintre toate aceste criterii logice și practice?

Tipurile de motociclete existente pe piața de interes se clasifică în conexiune directă cu utilizările lor, cu domeniile de activitate specifice și, nu în ultimul rând, cu mediul în care sunt utilizate.

Modul de exploatare a motocicletei este unul din referințele decisive în alegerea motocicletei: conform cerințelor zilnice, ca mijloc de transport urban sau de navetă sau cu utilizare ocazională, de week-end. Aceasta, indiferent dacă se extinde la spațiul extraurban sau nu, deschide posibilități ofertante în probarea asfaltului, a zonei de off-road sau a ambelor ca all-rounder.

Nu trebuie neglijăm ată nici zonele mai specializate, de agrement, care se dedică antrenamentelor pe circuit sau enduro și de resortul de exploatare sub forma de globetrotter. Fiecare sector de acțiune și utilizare branșează legatura cu categoria de motocicletă pe care aleg să o dețin.

Cum aleg motocicleta dacă sunt o persoană scundă? Trebuie să conduc doar motociclete mici, cu motorizare redusă?

Cum aleg motocicleta - scoala moto ami (4)

Restricțiile impuse de atributele fizice ale conducătorului pot fi surmontate indiferent de categoria de permis absolvită, nu ne referim la limitările medicale.

De exemplu, o persoană mica de înălțime cu categoria de permis A, poate conduce o motocicletă care se încadrează în categoria respectivă, care îi oferă confort și stabilitate sau poate recurge la diverse soluții de a modifica înalțimea motocicletei dorite cu îngrădirile tehnice particulare.

Aceeași persoană are posibilitatea de a aborda tehnica pașilor mici, trecând de la familiarizarea de început cu o motocicletă mică, cu o ergonomie potrivită pentru a obține nivelul dorit de dexteritate și îndemânare într-un timp mai scurt.
Reversul ar presupune atât resurse financiare (soluții de pregătire și modificări tehnice) și resurse de concentrare mai mari, ceea ce ar îndepărta momentul de însușire a tiparelor bune de conduită practică.

Chiar fără să existe vreo restricție de ordin fizic, trecerea de la mic la mediu și apoi la mare oferă parcurgerea temporală a etapelor de acumulare a deprinderilor și înțelegere în cunoaștere, învățare și exploatare într-o manieră agreabilă și garantată ca izbândă.

Indiferent dacă opțiunea pentru o anumită motocicletă reprezintă o alegere susținută de criterii concrete, bazate pe planificare temeinică și cercetări personale sau este vorba pur și simplu de o moștenire sau donație, recomandarea este de a ține seama de oportunități, dar și de limitări, de elementele forte, cât și de minusuri.

Cum aleg motocicleta - scoala moto ami (2)

Ca soluții directe și la îndemână, ai posibilitatea de a aprecia motociclete diferite fie apelând la prieteni proprietari, în cadrul întrunirilor de motocicliști sau luând legătura cu dealeri sau reprezentanțe unde poți testa motocicletele minim ca postură sau interactiv, prin planificarea unui ride test.

Scoala Moto AMI recomandă Moto Advisor.

Moto Advisor te pot ajuta direct și corect să răspunzi la întrebarea ”Cum aleg motocicleta?”.

După cum spun Bogdan Buleandră și Cristian Predoi:

Nu există “cea mai bună motocicletă”, există motocicleta potrivită nevoilor tale. Totul pleacă de la profilul tău de rider (înălțime, nivel de experiență) și de la ce vrei să faci cu ea – oraș, călătorii, ture sportive, off-road sau câte puțin din fiecare?
După profilare, îți oferim trei modele care ți se potrivesc. Iar asta nu e tot: am încheiat parteneriate cu cei mai importanți dealeri moto din România și am negociat pentru tine oferte exclusive și beneficii speciale.
Mergem împreună la test. Tu să ai casca la tine și permisul în buzunar, pentru că de restul ne ocupăm noi. Vom aborda fiecare situație în care poți folosi motocicleta și-ți vom explica, punctual, tot ce ai nevoie să știi pentru o decizie 100% informată.

În urma analizei personale, identifică fiecare element în parte examinând cu seriozitate pro-uri vs dezavantaje pentru a ajunge la consens cu alegerea finală, o motocicletă care îmbină armonios forma, fondul și echilibrul.

Articol scris de Irina Neacsu, instructor la Scoala Moto AMI.

Cuvinte relevante: motocicleta, cum aleg motocicleta, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.