Scoala moto iarna

Scoala moto iarna în parcarea subterană AFI Cotroceni

scoala moto iarna - scoala ami

zapada-scoala-moto-ami
Începi Scoala Moto iarna în parcarea subterană AFI Cotroceni și vei fi printre primii pregătiți de plimbare în trafic în primăvară.

zapada-scoala-moto-amiSezonul se deschide oficial in Martie. Atunci încep examenele și cursurile. 
Dar pentru că noi nu avem stare să hibernăm și nici nu vrem să fim departe de motociclete atâta vreme, am decis să găsim soluții.

zapada-scoala-moto-ami Şcolarizarea include 26 de ore didactice, echivalente a 13 şedinţe practice de 2 ore:
– 14 ore în poligon interior AFI Cotroceni
– 2 ore acomodare poligon Electronicii
– 10 ore în trafic.
*1 ora didactică = 50 minute

zapada-scoala-moto-ami Şcoala Moto AMI îţi oferă cadou prima şedinţă de test gratuită, pentru ca tu să îţi dai seama dacă într-adevăr eşti atras de condusul motocicletei.
După ședința de test te poți hotarî să te înscrii.

zapada-scoala-moto-ami
Îți punem la dispoziție echipament complet de protecție moto: cască, armură, mănuși, genunchere.
Cagulă cadou la înscriere 😀
Tu trebuie să vii cu ghete/bocanci care să îți protejeze și gleznele.

zapada-scoala-moto-ami Cursurile de teorie se desfășoară la sediul nostru din clădirea CDI – Șos. Electronicii nr.48:

zapada-scoala-moto-ami
– Tehnică de conducere moto
– Abordarea virajelor
– Prim ajutor (cu voluntari ai Fundației pentru SMURD)
– Mecanică
– Echipamente
– Legislație rutieră

zapada-scoala-moto-amiTe așteptăm la prima ședință moto, să împărtășim cu tine pasiunea și bucuria de a merge cu motocicleta.
Înscrie-te online și te vom contacta pentru a stabili prima ta ședință.
Formular înscriere școala moto

Cuvinte relevante: scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto iarna, moto iarna

Reguli pentru pietoni

abbey-road-album-cover-809x538 scoala moto ami

Foto credit The Beatlesthe Abbey road album cover

Reguli de circulatie pentru pietoni

Persoanele care se deplasează pe jos pe un drum public sunt considerate PIETONI.

Reguli pentru pietoni:

– Să circule numai pe trotuare iar în lipsa acestora să folosească potecile laterale sau acostamentul drumurilor publice. (acostament = partea de pietriș de langa asfalt)
– Când lipsesc și potecile și trotuarele, să circule pe partea stângă, în directia de mers, cât mai aproape de marginea drumului, în șir indian (dacă se circulă în grup)
– Să nu staționeze pe carosabil sau să se deplaseze în fugă
– Traversarea se va face numai prin locurile special amenajate (ex.zebra, indicatoare, etc.) sau cu semnalizări (semafoare)
– Traversarea se face în pas vioi, perpendicular pe axul drumului, adica pe cel mai scurt drum, numai pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatorului “trecere de pietoni”, pe lumina verde a semaforului, sau la semnalul agentului de circulatie, cu semnificatia de “liber”.
La intersectiile fară “zebră” sau agent de circulatie , etc. traversarea se va face pe la coltul
intersectiei , după ce, în prealabil, fiecare pieton s-a asigurat din ambele părti, lăsând să
treacă vehiculele care se apropie în acel moment
– Pietonii pot traversa drumul cu marcaje (zebra) numai pe lătimea acestor marcaje!

Reguli de traversare pietoni

Întotdeauna respectaţi culorile semaforului:
Roșu – AŞTEPTĂM
Galben – NE PREGĂTIM
Verde – TRAVERSĂM

 Înainte de a traversa pe o trecere de pietoni sau pe la colţul străzii, asiguraţi-vă că atât din partea stângă a voastră cât şi din dreapta, nu se apropie nici o maşină
 Atenţie la sirena poliţiei, pompierilor sau salvării. Când o auziţi , măriţi atenţia, ochii-n patru, grăbiţi traversarea dacă aţi început-o sau nu traversaţi, chiar dacă semaforul arată verde.

Se interzice pietonilor:

 Să circule pe autostrăzi;
 Să circule pe carosabil, dacă există amenajări speciale pentru ei;
 Sa traverseze drumul public prin alte locuri decât cele permise, ori prin locuri permise fară să se asigure;
 Să prelungească timpul de traversare, să întârzie sau să se oprească fară motiv;
 Să se angajeze în traversare atunci când se apropie mașina salvării , a pompierilor, a poliției (cu atenționare acustică sau luminoasă) sau coloana oficială;
 Să traverseze drumul public prin spatele sau prin fața unui autovehicul sau tramvai care staționează;
 Să traverseze, strecurându-se printre autovehicule parcate în apropierea bordurii sau trotuarului;
 Să traverseze prin locuri cu insuficientă vizibilitate (curbe, vârfuri de pantă);
 Să traverseze peste calea ferată, când semnalul luminos sau poziția barierei sau semibarierei interzice trecerea;
 Să traverseze în locuri unde sunt instalate dispozitive de protecție a pietonilor, prin escaladarea acestora;

Joaca pe stradă este interzisă!

 Pe stradă sau în apropierea ei , jocul copiilor poate fi foarte periculos. Preocupați de joc, copiii uită de mașini ori nu aud claxoanele lor. Se pot produce accidente grave în care victime sunt în principal copiii, dar pot suferi și șoferii sau chiar autovehiculele în cauză. Pericolul este agravat iarna din cauza săniușului, patinajului, etc.

Circulația cu mijloacele de transport în comun

 Mijloacele de transport în comun au de obicei două sau mai multe uși; regula este că urcarea pietonilor să se facă prin ușa din spate.
 Nu se circulă agățat de scările acestor autovehicule (există pericolul ca în cazul depășirii unui alt vehicul să se producă accidente grave)
 Așteptarea mijloacelor de transport în comun să se facă stând numai pe trotuar sau acostament, NU pe carosabil.

Sursa

Tehnica de conducere moto – curs teoretic

Tehnica de conducere moto - curs teoretic moto - scoala moto ami

Tehnica de conducere moto – curs teoretic

Cursul este proaspăt introdus în programa școlii AMI și va fi predat de instructorii moto Diana Fota (Porumb) și Bogdan Buleandră.
Te vei putea programa din contul tău de cursant accesând ”Calendar Teorie”, cursul ”Tehnica de conducere moto” fiind notat cu prescurtarea ”Teh”

Tehnica de conducere moto

Este un curs teoretic menit să te ajute să înțelegi mai bine exercițiile cu care te chinuim în poligon și utilitatea lor practică pentru drumurile ce vor urma în trafic pe motor.
Îți pregătim tips & tricks pentru plimbările moto pe stradă care te vor ajuta și la ieșirile cu instructorul pasager și în viitorul tău de motociclist.

Începem cu regulile generale ale conducerii motocicletelor, poziția pe motocicletă și mobilitatea corpului tău, apoi detaliem tehnicile pe care ne dorim să le aplici încă din școala moto, pentru a-ți crea reflexele și deprinderile corecte.

Răspundem la întrebări cum ar fi:
Când, care din frâne le folosești și de ce? Ce presupune frânarea de urgență? Ce este countersteering-ul, pushsteering-ul, și alte -ul? Cum faci să știi în ce treaptă de viteză te afli? Ce tip de motocicletă ți s-ar potrivi? Cum faci ca plimbarea să fie o plăcere și nu o corvoadă?
… și orice ai mai vrea să știi în domeniul moto 😀

Ne vedem în sala de curs, iar până atunci îți dorim Asfalt uscat!

Tehnica de conducere moto - curs teoretic moto - scoala moto ami

Cuvinte relevante: Curs moto, curs moto, curs teoretic moto, tehnica conducerii, tehnica de conducere moto, schimbare de viteze moto, conducere preventiva, countersteering, franare de urgenta, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami.

Manevrabilitate pe motorul personal

manevrabilitate_pe_motorul_personal_curs_perfectionare_moto_scoala moto ami

Manevrabilitate pe motorul personal

Pasul 1 a fost facut: Ai luat permisul moto.
Pasul 2: Trebuie sa te acomodezi cu motorul personal. Vii la curs si afli atat limitele tale cat si ale motorului.
Pasul 3: Mergi la cursul 1 to 1 cu instructorul pe viraje

Ce vei face la cursul de manevrabilitate pe motorul personal?

Descoperim impreuna secretele mersului cu motocicleta
Parcurgem exercitii care iti vor fluidiza miscarile pe motocicleta indiferent de viteza de rulare
Te ajutam sa capeti incredere in tine pentru a avea control total atunci cand esti in sa
Raspundem cu drag si rabdare la toate intrebarile pe care le ai legate de mersul pe motocicleta
Invatam sa modulam acceleratia si frana ca un expert
Vei intelege termenul de countersteering si vei exersa evitari de obstacole fixe si mobile, la diferite viteze de deplasare
Vom experimenta franarea de urgenta in conditii de asfalt uscat si ud
Te vom chinui destul de tare, dar pana la finalul cursului de manevrabilitate moto te vei imprieteni foarte bine cu motocicleta ta si vei avea mai multa siguranta in abilitatile tale de a o controla.

Ce vrem de la tine?

Sa ai permis de conducere categoria A, A2 sau A1
Sa vii cu motocicleta personala
Sa ai echipament complet (casca, armura/geaca moto, manusi, genunchere/pantaloni moto, bocanci)
Sa ne anunti daca iti lipseste un accesoriu de echipament, ca sa iti aducem noi
Sa ai voie buna si chef de distractie 🙂

Primesti si un cadou

Voucher de 5% reducere pentru achizitia de echipament moto sau accesorii moto.

Cand se organizeaza cursul de manevrabilitate?

Cursurile de manevrabilitate pe motorul personal se organizeaza in weekend.

Cat dureaza cursul de manevrabilitate?

8 ore.
Ne distram si exersam de dimineata pana seara.

Pret

450 lei

Cum te inscrii la curs?

Completezi Forumularul de inscriere si te contactam noi pentru a stabili programarea.

manevrabilitate_pe_motorul_personal_curs_perfectionare_moto_scoala moto ami

Cuvinte relevante: Curs moto, perfectionare moto, curs perfectionare moto, curs manevrabilitate, countersteering, franare de urgenta, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami.

1 to 1 cu instructorul pe viraje

cu instructorul pe viraje_curs_perfectionare_moto_VIRAJE_scoala moto ami

1 to 1 cu instructorul pe viraje

Pentru ca dupa ce ai luat permisul moto distractia abia incepe. De data aceasta pe trasee mai complexe si la viteze mai mari, dar mereu pe trasa care iti ofera cea mai multa siguranta.

Ce vei face la cursul cu instructorul pe viraje?

Punem bazele tehnicii de abordare a virajelor
Invatam cum sa ne alegem repere si linia ideala pentru mersul pe strada
Lucram la pozitia corpului pe motocicleta si invatam cum sa folosim corect privirea
Folosim sisteme de comunicatie pentru a fi in contact cu tine pe tot parcursul cursului
Ne asiguram ca ai deprins toate notiunile si corectam cu ajutorul camerei GoPro de pe motocicleta instructorului
Vei exersa countersteering si evitari de obstacole, la diferite viteze de deplasare
Dupa cursul acesta, plimbarile pe drumurile virajate vor fi o placere de fiecare data.

Ce vrem de la tine?

Sa ai permis de conducere categoria A, A2 sau A1.
Sa vii cu motocicleta personala.
Sa ai echipament complet (casca, armura/geaca moto, manusi, genunchere/pantaloni moto, bocanci)
Sa ne anunti daca iti lipseste un accesoriu de echipament, ca sa iti aducem noi
Sa ai voie buna si chef de distractie 🙂

Primesti si un cadou

Voucher de 5% reducere pentru achizitia de echipament moto sau accesorii moto.

Cand mergi cu instructorul pe viraje?

Cursul se poate tine in orice zi a saptamanii.
Preferam sa evitam weekendurile, pentru a fi drumurile mai libere. Daca mergem pana la Brasov si inapoi, se poate sa gasim aglomerat traseul si sa exersam porniri-opriri, in loc de viraje cursive.

Cat mergi cu instructorul pe viraje?

8 ore.
Plecam dimineata, ne plimbam si exersam. Ne oprim la o cafea si ne uitam la filmarea cu GoPro-ul instructorului. Astfel o sa intelegi mai bine ce vrea sa imbunatatesti. Apoi pornim spre casa si continuam exercitiile.

Pret

1300 lei

Cum te inscrii la curs cu instructorul pe viraje?

Completezi Forumularul de inscriere si te contactam noi pentru a stabili programarea.

cu instructorul pe viraje_curs_perfectionare_moto_VIRAJE_scoala moto ami

Cuvinte relevante: Curs moto, perfectionare moto, curs perfectionare moto, curs viraje, cu instructorul pe viraje, curs manevrabilitate, countersteering, franare de urgenta, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami.

Primavara e aici – Atentie la motociclisti!

Primavara e aici – Atentie la motociclisti!

Primavara bate la usa. Mai avem cateva zile si este deja luna martie. Pana sa revenim in saua motocicletei, mai avem cateva lucruri de facut si aici nu ma refer la doar la motocicleta.
Trebuie sa ne amintim ca nu suntem singuri in trafic. Iarna a fost lunga, iar soferii au uitat de cei pe doua roti. Desigur, sunt multe campanii care ajuta, dar trebuie sa lucram mai intai la noi.

Ce avem de facut la inceputul sezonului ca sa fim in siguranta?

Motociclistii trebuie sa fie constienti ca, dupa hibernare, reflexele si timpii de reactie nu mai sunt la fel ca in toamna, cand aveam cateva luni bune de mers pe motor si sezonul rece nu ne speria. Primavara a inceput si iesim bucurosi la plimbare, dar sunt cateva aspecte carora trebuie sa le acordam atentia cuvenita.

In trafic, regulile raman cele generale:

Nu merge mai repede decat masinile din jurul tau, nu pleca primul de la semafor, nu sta in unghiul mort al vehiculelor.

Recomandari:

  • Mentine o distanta de siguranta mai mare. Gropi avem sa ne ajunga. Se poate oricand sa nu vezi o groapa din cauza masinii din fata ta.
  • Ca sa fie si mai distractiv, asfaltul este rece iar cauciucurile se incalzesc greu. Ceea ce inseamna ca eficienta la franare nu este cea mai buna.
  • Tine cont si de faptul ca in urma iernii au ramas tot felul de substante si nisip pe asfalt.
  • Fii prevazator! Nu te baza nici pe faptul ca ai prioritate, nici ca functineaza campania cu Atentie la motociclisti.
  • In plus, incearca pe cat se poate sa fii atent la liniile de tramvai. Crosetarea acestora ridica multor motociclisti probleme. Dar mai ales primavara, factorii de risc sunt crescuti de elementele surpriza aparute in preajma liniilor de tramvai. Imaginile graiesc de la sine.

Atentie la motociclisti - scoala moto ami - linii de tramvai 123

Dupa o perioada lunga de pauza, avem nevoie de antrenament.

Fie ca exersam singuri intr-o parcare sau intr-un poligon moto, fie ca apelam la cursuri de perfectionare moto, un lucru este sigur: avem nevoie de sa exersam.
Atentie la motociclisti - scoala moto ami - bucuresti - cursuri perfectionare moto

Ce anume sa exersam?

De la porniri-opriri rapide, la manevrabilitate la viteza mica, pana la franari de urgenta – multe franari de urgenta intr-un cadru sigur. In felul acesta, muschii tai se reacomodeaza sa raspunda rapid la comenzi si reflexele reintra in parametrii optimi.

Pe langa a te asigura ca tu, motociclistul, esti atent la tot ce se intampla in jurul tau si circuli in siguranta, mai trebuie sa dai importanta unor aspecte:

Echipeaza-te corespunzator sezonului.

Nu te lasa pacalit de soarele cu dinti. Afara este frig, iar echipamentul moto trebuie sa iti ofere confortul temic necesar pentru a te putea concentra la ce ai de facut. Citeste mai multe detalii despre echipamentul moto pentru sezonul rece.

Verifica-ti motocicleta.

Poti vedea pe siteul Moto Incepatori lista de verificari importante pentru primavara.

Putem doar sa speram ca soferii vor incepe usor usor sa se acomodeze cu revenirea in trafic a motociclistilor. In acest sens se organizeaza campanii de constientizare in care se implica atat autoritatile cat si cluburile si asociatiile moto. Atentie la motociclisti! Si noi existam in trafic! Respect in trafic!

Scoala Moto AMI iti ureaza Asfalt Uscat si plimbari frumoase! Te asteptam la plimbarile organizate in colaborare cu Asociatia Moto Incepatori.

atentie la motociclisti - scoala moto ami - Respect in trafic

Cuvinte relevante: atentie la motociclisti, respect in trafic, perfectionare moto, echipament moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami

Imbunatatim impreuna scoala moto in Bucuresti

Scoala moto bucuresti AMI -Scoala Moto Iarna Afi Cotroceni

Imbunatatim impreuna Scoala Moto Bucuresti

Scoala moto Bucuresti AMI a fost înființată din dorința de a avea motocicliști responsabili și bine pregătiți în orașul nostru și nu numai. Sperăm că prin tot ce vei învăţa de la noi vei deveni un exemplu de urmat şi un promotor al siguranţei rutiere.
Te rugăm să fii alături de noi în procesul nostru de perfecţionare şi să vii cu sugestii ori de câte ori vrei.

Lucrăm la idei revoluţionare pentru ca tu să înveţi mai bine şi în siguranţă

În 2015 am fost prima şcoală de şoferi care oferă o şedinţă de test auto/moto gratuită. Experienţa acestor şedinţe de test ne-a ajutat să stabilim un nivel de comunicare mult mai bun cu viitorii noştri cursanţi.

Am introdus echipamente performante precum vestele cu airbag la ieşirile în trafic.
Echipament Complet Obligatoriu
Știm că este neplăcut să ajungi la poligon și instructorul să nu-ți dea voie să te sui pe motocicletă. Dar asta se va întâmpla dacă nu porți tot echipametul (inclusiv bocancii).
Tu trebuie să vii cu pantaloni lungi şi bocanci. Echipamentul complet de protecţie este asigurat de noi şi obligatoriu pentru toate şedinţele. Pentru că vei purta căștile noastre, vei primi o Cagulă cadou la inscrierea la scoala moto.

Siguranţa presupune un set complex de cunoştinţe şi deprinderi practice asimilate şi exersate riguros de la bun început. Adică din scoala moto.

Echipa Scoala Moto Bucuresti AMI demarează din ce în ce mai multe proiecte pentru a îmbunătăţi experienţa de învăţare a cursanţilor, având totodată ca obiectiv şi siguranţa rutieră.

Cursurile de teorie sunt obligatorii. Ştim. Nu vrei, nu ai timp, ştii deja legislaţia. Dar cursurile acestea nu sunt doar de legislaţie.

Îţi asigurăm cursuri de Prim ajutor cu voluntari ai Fundației pentru SMURD. Vei învăţa de la paramedici profesioniști: ce TREBUIE să faci şi ce NU AI VOIE să faci în cazul unui accident rutier fie că eşti implicat sau doar martor.

În cadrul cursurilor despre Echipamentul de protecţie vei învăţa cum să te echipezi corect şi de ce este atât de important. Vei avea ocazia să vezi diferite tipuri de echipament moto. Astfel vei putea face o alegere corectă când îți vei cumpăra propriul echipament moto.

Vezi tu, în poligon va fi simplu să te joci cu motocicletele, te vei distra şi vei învăţa despre manevrabilitate şi încredere. În trafic instructorii îţi vor şopti numai de bine și vor avea grijă să înveți tot ce ai nevoie și să respecți regulile de circulație.

DAR odată ce vei merge singur în trafic este răspunderea ta să continui să circuli cu respect faţă de tine şi ceilalţi participanţi la trafic.
Instructorii de la scoala moto Bucuresti AMI au structurat exercițiile în aşa fel încât să îţi insufle plăcerea de a merge cu motocicleta în siguranţă.

PrograMotor = sistem de programare online a ședințelor la scoala moto

PrograMotorul l-am implementat pentru a-ţi facilita procesul de setare a orelor pe care le vei efectua în cadrul şcolii şi pentru a te ajuta să înveţi. În contul tău din PrograMotor îţi oferim şi un program de învăţare simplu al chestionarelor DRPCIV şi nu numai.

Întrebările special gândite de instructorii tăi te vor ajuta să înţelegi multe situaţii de trafic din punct de vedere al motociclistului, nu al automobilistului.
Zona de Informații utile îți oferă acces la link-uri cu articole și filmări care te vor pregăti în plus pentru examen moto dar și pentru traficul de zi cu zi.

Scoala Moto Iarna

Scoala Moto Iarna a început acum 3 ani în hale industriale. Anul acesta orele practice Scoala Moto Bucuresti AMI se desfășoară în parcarea subternă AFI Cotroceni. Poți vedea mai multe detalii despre Scoala Moto Iarna și poți veni la o ședință moto gratuită de test.

În Scoala Moto Bucuresti AMI vrem să îţi oferim cea mai completă variantă de pregătire. Din acest motiv, feedback-ul și ideile tale sunt importante pentru noi.

Cuvinte relevante: echipament moto, sedinta moto gratuita, veste airbag, scoala moto iarna, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, examen moto

Scoala moto Iarna

Scoala moto iarna în parcarea subterană AFI Cotroceni

scoala moto iarna - scoala ami

zapada-scoala-moto-ami
Începi Scoala Moto iarna în parcarea subterană AFI Cotroceni și vei fi printre primii pregătiți de plimbare în trafic în primăvară.

zapada-scoala-moto-amiSezonul se deschide oficial in Martie. Atunci încep examenele și cursurile. 
Dar pentru că noi nu avem stare să hibernăm și nici nu vrem să fim departe de motociclete atâta vreme, am decis să găsim soluții.

zapada-scoala-moto-ami Şcolarizarea include 26 de ore didactice, echivalente a 13 şedinţe practice de 2 ore:
– 14 ore în poligon interior AFI
– 2 ore acomodare poligon examen Electronicii
– 10 ore în trafic.
*1 ora didactică = 50 minute

zapada-scoala-moto-ami Şcoala Moto AMI îţi oferă cadou prima şedinţă de test gratuită, pentru ca tu să îţi dai seama dacă într-adevăr eşti atras de condusul motocicletei.
După ședința de test te poți hotarî să te înscrii.

zapada-scoala-moto-ami
Îți punem la dispoziție echipament complet de protecție moto: cască, armură, mănuși, genunchere.
Cagulă cadou la înscriere 😀
Tu trebuie să vii cu ghete/bocanci care să îți protejeze și gleznele.

zapada-scoala-moto-ami Cursurile de teorie se desfășoară la sediul nostru din clădirea CDI – Șos. Electronicii nr.48:

zapada-scoala-moto-ami
– Prim ajutor (cu voluntari ai Fundației pentru SMURD)
– Mecanică
– Echipamente
– Abordarea virajelor
– Legislație rutieră

zapada-scoala-moto-amiTe așteptăm la prima ședință moto, să împărtășim cu tine pasiunea și bucuria de a merge cu motocicleta.
Înscrie-te online și te vom contacta pentru a stabili prima ta ședință.
Formular înscriere școala moto

Cuvinte relevante: scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto iarna

Concurs scoala moto iarna

Participă la concursul organizat de Şcoala Moto AMI şi poţi fi câştigătorul Scoala Moto Iarna

scoala ami moto iarna

zapada-scoala-moto-ami
Poţi găsi urnele şi formularele de participare la concurs în următoarele locaţii:
Club Revenge
Club Oktoberfest
– Secretariatul AMI

zapada-scoala-moto-amiCâştigătorul va beneficia de un curs gratuit de școlarizare. Premiul va include cele 26 de ore didactice aferente şcolarizării pentru categoria A sau A2 și orele teoretice de prim ajutor, mecanică, echipamente, legislație.
Premiul nu va include taxa de examen, documentele necesare şi taxele DRPCIV.

zapada-scoala-moto-ami Şcoala Moto AMI îţi oferă cadou prima şedinţă de test gratuită cu instructorii şcolii, pentru ca tu să îţi dai seama dacă într-adevăr eşti atras de condusul motocicletei.
După această ședință te poți hotarî să te înscrii la școala moto AMI.

zapada-scoala-moto-ami În cazul în care câştigi concursul după ce deja te-ai înscris la cursurile şcolii, vei primi avansul înapoi.

zapada-scoala-moto-ami
Şcolarizarea costă 1500 RON şi include 26 de ore didactice, echivalente a 13 şedinţe practice de 2 ore:
– 16 ore în poligon (exterior sau interior).
– 10 ore în trafic.
*1 ora didactică = 50 minute

zapada-scoala-moto-amiExtragerea va avea loc în club Revenge, în cadrul unei petreceri cu specific moto. Vei primi prin e-mail detaliile necesare pentru a fi prezent la extragere.

zapada-scoala-moto-ami
Te așteptăm la prima ședință moto, să împărtășim cu tine pasiunea și bucuria de a merge cu motocicleta.

Cuvinte relevante: comcurs, concurs moto, scoala moto cadou, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto iarna

Prim ajutor – la ghidon sau la volan

Pașii principali în acordarea de prim ajutor

curs prim ajutor scoala moto ami si smurd 1

Pentru a preveni un accident ai de bifat câteva aspecte importante
– Nu îți forța limitele
– Condu preventiv, nu agresiv
– Poartă echipament de protecție

Dacă se întâmplă să ai totuși un accident și ești singur? Dacă tu ești singurul salvator al unui prieten cu care ai ieșit la plimbare? Dacă ești primul care vede pe drum un accident auto?

Dacă ești elev la Școala AMI îți poți rezerva locul la cursuri de prim ajutor din platforma de programări online PrograMotor. Vei învăța noțiunile esențiale de la paramedici profesioniști, voluntari ai Fundației pentru SMURD și vei exersa tehnicile de bază pentru acordarea primului ajutor.

Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le știi:

Siguranţa salvatorului

Atunci când salvăm, devenim salvatori. Indiferent de tipul accidentului, siguranţa salvatorului este principală. Asigură-te că, înainte de a salva pe cineva, nu te vei pune pe tine în pericol.

Stabilirea nivelului de conştienţă

Stabilim dacă victima este conştientă, pentru a şti ce avem de făcut mai departe. Cum? Prin două metode (în această ordine şi mereu ambele metode): verbal şi prin aplicare de stimuli dureroși.

Strigăm după ajutor

Dacă am stabilit nivelul de conştienţă al victimei, vom striga să ne ajute cineva. Indiferent că victima este conştientă sau nu, o persoană în plus poate fi utilă pentru a suna la 112, în timp ce tu vei acorda primul ajutor.

curs prim ajutor scoala moto ami 2

Eliberăm, verificăm şi curăţăm căile aeriene

Acest pas se face prin hiperextensia capului. Dacă victima este inconştientă, îi vom face hiperextensia capului, pentru a putea să verificăm respiraţia, prin metoda PAS (Privesc, Ascult, Simt), timp de 10 secunde.

Dacă victima respiră, o vom întoarce în poziţia laterală de siguranţă, asigurând menţinerea căilor respiratorii deschise. După 20 de minute, victima va fi întoarsă pe partea opusă. Între timp, la fiecare 2 minute, se va evalua respirația victimei.

Accesul – sunăm la 112

După ce am stabilit aceste detalii, sunăm la 112. Rugăm persoana care ne-a sărit în ajutor să sune sau, dacă nu este nimeni lângă noi, sunăm şi punem telefonul pe difuzor, în timp ce vom acorda prim ajutor.

Resuscitare cardio-pulmonară (RCP)

Dacă victima nu are puls şi nu respiră, aceasta fiind o persoană adultă, îi vom face RCP – 30 de compresiuni cu 2 ventilaţii, 100-120 compresiuni toracice pe minut, amplitudine 5-6 centimetri.

curs prim ajutor scoala moto ami 3

RCP se face în jumătatea sternului, cu ambele mâini, folosindu-ne de podul palmei, coatele drepte, iar umerii să fie paraleli cu axul victimei.
RCP nu se face peste haine (trebuie să dezbrăcăm sau să tăiem hainele). De asemenea, RCP se face pe o suprafață dură, nu în pat.

Manevrele RCP se opresc în trei situaţii: victima îşi revine, soseşte ambulanţa sau savatorul este epuizat.

Este important să intervenim cănd este cazul cu RCP, întrucât aşa se vor menţine în funcţiune organele vitale, până la sosirea ambulanţei.

Scoaterea căştii moto

Casca nu se va scoate de pe cap, întrucât aceasta poate juca rolul de guler cervical. Așteptăm sosirea echipajului specializat care va puteaa evalua corect situația dată și va putea interveni eficient.

Fractura închisă

Până la sosirea ambulanței: mâna se poate imobiliza de corp cu o eşarfă, iar piciorul va fi legat de celălalt picior. Corect este ca fractura să fie evaluată medical înainte de a fi prinsă în atelă. Este dovedit faptul că utilizarea atelelor de către persoane fără pregătire medicală poate produce mai multă durere și crește riscul de a leza terminațiile nervoase și vasculare din jurul osului fracturat.

Fractura deschisă

Aceasta se imobilizează cu atelă, iar rana trebuie acoperită cu o compresă sterilă sau ceva cât mai curat. Imobilizarea fracturilor se face incluzând articulaţia superioară şi pe cea inferioară.

Hemoragiile

Hemoragiile sunt de două tipuri:
– arteriale – sângele ţâşneşte concomitent cu bătăile inimii
– venoase – sângele se prelinge.

Hemoragiile se opresc prin aplicarea compreselor sterile apăsat pe rană. Membrul afectat va fi ridicat mai sus. Dacă pansamentul se îmbimă, adăugăm altul peste, dar nu îl vom da la o parte.

Durere toracică

Vom întreba pacientul cum simte durerea şi dacă radiază (se lasă în mână sau în spate). Nicio durere toracică nu trebuie ignorată.

Trebuie liniştit pacientul, aşezat comod şi sunat la 112. Trebuie să se observe dacă acesta transpiră sau are respiraţia zgomotoasă.

Accidente vasculare

Ne dăm seama că o persoană a suferit un accident vascular, atunci când: are deficit facial, nu poate mişca, se bâlbâie. Test: să ridice ambele mâini, cu ochii închişi.

Legea bunului samaritean

Poate nu aţi auzit de această lege, dar ea există şi spune că nu există implicaţii legale împotriva celui care nu prezintă rea voinţă. Cu alte cuvinte: dacă încerci să acorzi prim ajutor, dar nu reuşeşti sau i se agravează starea, tu nu vei putea păţi nimic, din punct de vedere legal.

Noțiunile de bază în acordarea de Prim Ajutor ar trebui să facă parte din cultura civică a oricărei comunități.

Prin parteneriatul cu Fundația pentru SMURD reușim să avem cursanți mai bine pregătiți și mai responsabili, crescând astfel nivelul de siguranță în trafic.

curs prim ajutor scoala moto ami si smurd 7
Școala AMI