examen moto categoria a- scoala de soferi auto moto ami

Examen moto categoria A, A2, A1

Prezentam pe scurt normele de examinare pentru categoria A, A2, A1, conform ORDINULUI privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere.

Examinarea pentru categoria A se desfăşoară prin susţinerea, succesiv, a probei teoretice şi a probei practice.

Proba practică pentru categoria A – va consta în efectuarea unor manevre practice de conducere a vehiculului în poligon şi pe drumurile publice. Descriem în continuare desfășurarea procedurii de examen moto categoria A la proba de poligon.

MANEVRE LA PROBA PRACTICA IN POLIGON pentru examen categoria A
  • coborârea motocicletei de pe cric/suportul de sprijin cu motorul oprit şi deplasarea acesteia pe o distanţă de 5 m într-un spaţiu cu lăţimea de 0,5 m, fără ajutorul motorului, mergând alături de vehicul până la locul de plecare. Neîncadrarea în spaţiul delimitat de marcajul lateral, nemenţinerea în poziţie verticală pe cele două roţi sau neefectuarea probei se penalizează;
  • mersul sinuos printre jaloane, constând în parcurgerea continuă, cu ajutorul motorului, a unui traseu printre 5 jaloane. Atingerea unuia dintre jaloane, neîncadrarea în spaţiul delimitat de marcajul lateral ori sprijinirea cu piciorul de sol se penalizează;
  • executarea de opturi printre 4 jaloane, constând în efectuarea continuă a 6 astfel de manevre, câte 3 manevre într-un sens şi în celălalt. Atingerea unuia dintre jaloane, neîncadrarea în spaţiul delimitat de marcajul lateral ori sprijinirea cu piciorul de sol se penalizează;
  • deplasarea în linie dreaptă, constând în parcurgerea cu ajutorul motorului a unei distanţe de 50 m într-un spaţiu cu lăţimea de 0,5 m, cu braţul stâng ridicat orizontal. Neîncadrarea în spaţiul delimitat de marcajul lateral sau sprijinirea cu piciorul de sol se penalizează;
  • Întoarcerea prin ambele culoare punctate. Neefectuarea acestei manevre se penalizează.
MANEVRE SPECIALE LA PROBA PRACTICA IN POLIGON pentru examen categoria A
  • Accelerare pana la 50 km/h, de la punctul de plecare pe distanta de 47m, minim în treapta a II-a de viteză
  • Ocolirea obstacolului cu mentinerea directiei de deplasare;
  • Franare in interval de 16,5 m cu schimbarea treptelor de viteza;
  • Viraj la stanga prin trei porti de jaloane;
  • Accelerare pana la 30 km/h pe distanta de 30 m;
  • Ocolirea obstacolului cu mentinerea directiei de deplasare;
  • Accelerarea la peste 50 km/h pe distanta de 14 m;
  • Franarea cu frana fata si frana spate incepand de la ultimele doua jaloane, pe distanta de 16 m, cu oprire la punct fix (locul de sosire), unde se va opri motorul si se va sprijini motocicleta pe cric.

În timpul probei practice, examinatorul verifică următoarele aptitudini şi modul de comportare specifice pentru categoria A, A2, A1:
1. pregătirea şi controlul vehiculului din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei. Candidatul trebuie să facă dovada capacităţii de a se pregăti să conducă în siguranţă, prin respectarea următoarelor cerinţe:

  • să fie echipat cu echipamentul de protecţie complet: mănuşile, cizmele, îmbrăcămintea şi casca de protecţie;
  • să efectueze un control sumar al stării pneurilor, frânelor, direcţiei, comutatorului de oprire în caz de urgenţe, în cazul în care există, lanţurilor, fluidelor precum uleiul de motor, lichidul de răcire şi altele asemenea, luminilor, dispozitivelor reflectorizante, indicatoarelor de direcţie şi dispozitivului de avertizare sonoră;

2. manevre ce urmează să fie testate în ceea ce priveşte siguranţa rutieră:

  • aşezarea motocicletei pe cric/suportul de sprijin sau coborârea ei de pe cric/suportul de sprijin şi deplasarea sa cu motorul oprit, mergând pe lângă vehicul;
  • parcarea motocicletei pe cric/suportul de sprijin;
  • executarea a cel putin doua manevre cu viteza mica, dintre care un slalom; aceasta ar trebui sa permita evaluarea manevrarii ambreiajului in combinatie cu frana, echilibrul, directia vizuala si pozitia pe motocicleta si pozitia picioarelor pe rezematoarele de picior;
  • executarea a cel putin doua manevre cu viteza mare, dintre care una in treapta a doua sau a treia, la o viteza minima de 50 km/h, si o manevra de evitare a unui obstacol la o viteza minima de 30 km/h; aceasta ar trebui sa permita evaluarea competentei privind pozitia pe motocicleta, directia vizuala, echilibrul, tehnici de mentinere a directiei si de schimbare a vitezelor;
  • franare: se executa cel putin doua exercitii de franare, inclusiv franarea de urgenta la o viteza minima de 50 km/h; aceasta ar trebui sa permita evaluarea competentei privind manevrarea franei din fata si a franei din spate, directia vizuala si pozitia pe motocicleta.

Proba practică de conducere a motocicletei în poligon este promovată de candidaţii care parcurg traseul în cel mult 3:30 minute.

Candidatul este declarat respins
— a cumulat mai mult de 15 puncte de penalizare;
— a depășit timpul maxim admis;
Candidatul este declarat respins indiferent de numarul greselilor acumulate sau de timpul scurs pentru efectuarea probelor practice in poligon, daca:
— a cazut cu motocicleta;
— nu a respectat „traseul” in poligon

examen moto categoria a- scoala de soferi auto moto ami

Sursa: www.mai.gov.ro

Cuvinte relevante: examen, examen moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A.