Pregătirea motocicletei pentru iernat
Nu vrem iarnă. Nu ne place iarna şi am vrea să fie mereu sezon moto. Totuşi, inevitabilul a sosit oricum şi anul acesta, indiferent de voia noastră. Astfel că, băgăm la hibernat motocicletele pe durata anotimpului rece, iar pregătirea lor este foarte importantă.
Pregătirea efectivă a motocicletei
Lichidele proaspete (ulei, ambreiaj, frână, antigel)
Majoritatea motocicliştilor nu respectă această regulă, însă este recomandat să schimbi uleiul din motor cu tot cu filtru.
Ca o paranteză, dacă ai schimbat recent lichidul de frână şi antigelul, îţi recomandăm să schimbi doar uleiul de motor. Mulţi motociclişti nu schimbă des toate lichidele deşi este necesar, spunem noi, măcar de două ori pe an.
Curăţare
Spală, freacă, şterge şi usucă! Începem cu componentele cele mai murdare, precum lanţul de transmisie şi discurile de frână. Pentru curăţarea lanţului, cel mai indicat ar fi kerosenul, iar dacă nu găsim, merge şi un degresant care nu atacă o-ringurile.
Pentru discurile de frână sunt multe soluţii de curăţat în comerţ destul de ieftine. Următorul lucru pe care îl facem este să spălăm şi să uscăm foarte bine piesele deoarece umezeala este cel mai mare duşman în timpul anotimpului rece.
Protejează vopseaua cu ceară sau cu orice tratament care îţi place să foloseşti. Dacă ai piese din crom, nu uita nici de acestea. Unii motociclişti îşi tratează şi şeile.
Tratament pentru benzină
Acest pas este unul important deoarece te poate scăpa de rugina din rezervor. Pentru sistemele de benzină pe injecţie, tratamentul se adaugă pur şi simplu în rezervor şi se lasă motorul să funcţioneze pentru câteva minute.
Pentru sistemele de benzină pe carburator, se închide robinetul de la rezervor, în partea de jos a carburatoarelor fiind nişte sertăraşe de golire a benzinei. Li se dă drumul sau se lasă motorul pornit până rămâne fără benzină.
Lanţul
Ungeţi lanţul. În afară de intreţinerea lui din timpul sezonului, îi puteţi prelungi durata de viaţă dacă îl lubrifiaţi înainte de depozitare.
După ce sunteţi sigur că lanţul este curat, nu uitaţi să îl încălziţi înainte să aplicaţi spray-ul de uns (aderă mai rapid şi mai eficient). Cine are curea de transmisie poate uita de această etapă. Sunteţi norocoşi!
Pregătirea evacuării
Odată ce galeriile şi toba finală sunt curăţate, se dă cu o cantitate mică de WD-40 în tobă, asigurându-ne că nu dăm pe exterior. WD înseamnă water displacement, protecţie împotriva apei.
După acest proces, se foloseşte o pungă de cumpărături pentru a acoperi gura evacuării. Această soluţie împiedică şoarecii să îşi facă cuib pe timpul iernii (în cazul în care o depozitezi într-un garaj unde există acest risc).
Întreţinerea bateriilor
Am auzit unele poveşti cum că unii au reuşit să menţină o baterie timp de nouă ani cu ajutorul unui redresor automat (dar poveştile sunt poveşti până la urmă). Fie că o ţii pe încărcător ori în casă, asta depinde de tine. Pe voi cât va ţinut cel mai mult acumulatorul?
Depozitarea motocicletei
Dacă nu ai unde să ţii motocicleta pe tipul ierni, ferită de temperaturile scăzute, umezeală şi alţi factori dăunători, cel mai bine este să o duci într-un hotel moto special, într-un garaj sau într-o hală. Preţul nu este ridicat, iar motocicleta îţi va mulţumi.
Cuvinte relevante: pregatire motocicleta, iarna moto, intretinere motocicleta, motocicleta iarna, scoala moto iarna, scoala hala, scoala moto hala, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto iarna